Senin, 07 Desember 2009

GOLONGAN DARAH

GOLONGAN DARAH
Gologan darah A

Biasanya orang yang bergolongan darah A ini berkepala dingin, serius, sabar dan cool.
Orang yang bergolongan darah A ini mempunyai karekter yang tegas, bolih di suruh dan dipercaya namun keras kepala.
Sebelum melakukan sesuatu mereka memikirkannya terlebih dahulu dan merancangkan segala sesuatunya secara matang. Mereka mengerjakan segalanya dengan sungguh-sungguh dan secara seimbang.
Mereka berusaha membuat diri mereka sewajar dan ideal mungkin.
Mereke bolih kelihatan menyendiri dan jauh dari orang-orang.
mereka mencuba menekan perasaan mereka dan kerena sering melakukannya. Mereka kelihatan ada kesanggupan. Meskipun sebenarnya mereka mempunyai kondisi yang lembek seperti gugup dan lain sebagainya.
Mereka amat meminati terhadap orang-orang yang tidak sependapat. Makanya mereka suka berada di sekitar orang-orang yang pendapat sama.


Gologan darah B

Orang yang bergolongan darah B ini berminat ingin mengetahui dan tertarik terhadap segalanya.
Mereka juga mempunyai terlalu banyak kegemaran dan hobby. Kalau dia suka dengan sesuatu, biasanya dia akan ghairah namun cepat juga bosannya.
Tapi biasanya mereka bolih memilih mana yang lebih penting dari sekian banyak yang perlu di kerjakannya.
Mereka sangat suka ingin menjadi nombor satu dalam berbagai hal dan biasanya mereka cenderung melalaikan sesuatu jika tertumpu dengan kesibukan yang lain. Dengan kata lain, mereka tidak bolih di paksa atau di suruh.
Dari luaran mereka kelihatan cemerlang, riang, bersemangat dan antusias. Namun sebenarnya sama sekali berbeza dengan yang ada didalam diri mereka.
Mereka bolih dikatakan sebagai sesaorang yang tidak ingin bergaul dengan orang ramai.


Gologan darah O

Orang yang bergolongan darah O ini biasanya suka dalam menciptakan gairah untuk suatu kumpulan dan suka dalam menciptakan satu keharmonian diantara para anggota kumpulan tersebut.
Tubuh mereka nampak sebagai orang yang menerima dan melaksakan sesuatu dengan tenang. Mereka pandai menutupi sesuatu sehingga kelihatan selalu riang, damai dan tidak mempunyai masalah sama sekali. Tapi jika tidak tahan, mereka pasti akan mencari tempat atau orang untuk mencurahkan hati (tempat mengadu).
Mereka biasanya pemurah (baik hati), senang berbuat kebajikan, dermawan dan tidak segan-segan mengeluarkan wang untuk orang lain.
Mereka biasanya di cintai oleh semua orang, "loved by all". Tapi mereka sebenarnya keras kepala dan secara rahasia mempunyai pendapatnya sendiri tentang berbagai hal.
Dari sudut lain, mereka sangat fleksibel dan sangat mudah menerima hal-hal yang baru.
Mereka mudah di pengaruhi olih orang lain dan olih apa yang mereka lihat dari TV.
Mereka nampak berkepala dingin dan bolih dirpercaya tapi sering tergelincir dan membuat kesalahan yang besar kerena kurang berhati-hati. Hal itu lah yang menyebabkan orang yang bergolongan darah O ini di cintai.


Gologan darah AB

Orang yang bergolongan darah AB ini mempunyai perasaan yang sensitif dan lembut.
Mereka penuh perhatian dengan perasaan orang lain dan selalu menghadapi orang lain dengan kesungguhan dan prihatin.
Disamping itu mereka keras dengan diri mereka sendiri juga dengan orang-orang yang dekat dengannya.
Mereka jadi mempunyai dua kepribadian.
Mereka sering menjadi orang yang sentimen dan memikirkan sesuatu terlalu dalam.
Mereka mempunyai banyak teman, tapi mereka memerlukan waktu untuk menyendiri bagi memikirkan persoalan-persoalan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar